Direktlänk till inlägg 28 februari 2012

Flyter trevligt

Av Sara Hillblom - 28 februari 2012 23:31

Idag har varit en toppendag på flera sätt!

Började dagen med att åka till Örkelljunga och köpa en gammeldags barnvagn för 250 spänn! Tror min lillsasyster låg i en liknande och de var för ca 15 år sen, fast den här var fulare!

Jag tycker att dagens nya moderna barnvagnar är så stora och klumpiga och jag ville helst ha en vagn med den här sortens "ram" som ja turligt nog hittade idag eftersom jag inte kommer lyckas få in den i min lilla lilla bil annars! En Polo) Trångt som fan alltså! 

Vagnen var fulare än på bilden på blocket men jag tänkte att jag köper den såklart endå eftersom den väger nästan ingenting och sen är den skitbillig:) Så ja tänkte att jag kan ju lämna iväg den och betala en slant och få den omklädd sen eftersom den är så ruskigt ful.

Var inne på ett ställe här och frågade men fick tyvärr ett nej och sen kollade jag på nätet och ringde några samtal och fick inget napp på någon av dom heller så ja insåg snart att de här skulle bli mycke svårare än jag trodde. Ingen verkar utföra sånna här jobb!

Ja tittade på vagnen och förstog också att de fanns ingen chans i världen att jag skulle kunna göra de jobbet själv heller! De va för kompliserat. MEN....Sen kom jag på den lysande iden att jag hade ju en STOR vacker gul & rosa sjal som ja kanske kunde göra något kreativt med! :)

Jepps ja tog sjalen och ett gäng små hårklämmor som jag satte fast den med, å vipps så hade ja en fin somrig hippievagn!:) Så ja 250 spänn slutade barnvagnsköpet på:):) Så otroligt glad jag blev över det, de här kommer jag leva länge på:)


Sen fick jag ett välpackat litet paket från min kära mamma idag innehållande 2 långärmade bodys, 4 par strumpor, en dress, två poesikort och en bok å de här gjorde mig lika glad som barnvagnen! :)  


Sen har jag haft lite trevligt besök också. Saker flyter verkligen på just nu:)

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Hillblom - 8 juni 2012 23:11

Tvättar alla barnkläderna och förbereder inför lillans ankomst. Så obeskrivligt mysig känsla att se dom här små kläderna hänga inne i badrummet       Snart kommer du ut från den där kulan du bor i......ja längtar efter dig kan du tro!     ...

Av Sara Hillblom - 6 juni 2012 00:31

Sally har ju varit både ute och innekatt när jag bodde på markplan i Öa, men nu bor jag ju på andra våningen och vågar inte släppa ut henne. Vi har dock balkong men idag slängde jag på henne selen och gick ut en halvtimme med henne här bak  på gräsma...

Av Sara Hillblom - 4 juni 2012 23:01

Nu är de kväll och den här bilden är precis tagen. Ni ser säkert inget konstigt här men de gör jag, mina fötter är vanligtvis väldigt beniga och ådriga men nu är dom svullna och ser då helt "normala" ut! Önskar dom såg ut så här alltid men inte som d...

Av Sara Hillblom - 2 juni 2012 23:59

    Det blev en kvällspromenix innan, de var ett tag sen. Men tänkte ta mig i kragen och försöka komma ut nu en sväng varje dag om de inte regnar. Lite svårt att hitta bekväma promenadkläder vid de här laget bara. Inte mycke som passar längre!...

Presentation


LOVE IS MY RELIGION

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards