Alla inlägg under januari 2012

Av Sara Hillblom - 30 januari 2012 20:14

Ja har suttit nu i en kvart och känt små små buffar på nästan exakt samma ställe i magen, ja har många gånger trott att jag har inbillat mig men nu tror jag fan inte de va inbillning!:) De måste ha varit den lille som gymnastiserade, Haha skithäftigt! Har haft en skön å slapp dag, umgåtts lite med en vän och nu ska jag strax lägga mig och kolla på film (Blood in blood out)

Nu har tiden sprungit nästan enda fram till ultraljudet också, det är bara 1½ dag kvar!:) Jag har inte räknat tiden sen sist och längtat så därför gick tiden fort!

Vi hörs! Puss 

Av Sara Hillblom - 28 januari 2012 16:34

Så trött jag är! Har äntligen landat på soffan efter några timmars vandrande på väla. Insåg verkligen idag när jag såg mig mig från alla håll å kanter i provrummet att jag har en BÄBIS i magen!! Jag har blivit rund som en falukorv å har fan blivit större än vad jag trott! Svårt att visa på bild för man får ju inte alla vinklar som när man ser någon röra sig live. Jag undrar hur himla stor jag ska bli innan den lille är ute om jag redan nu är så här rund i v 17+2!

De har varit full rulle sista tiden så jag har inte haft tid och ork att blogga faktiskt.

Slänger ut ett några bilder istället..


Har planterat om alla mina blommor.

 

Det funkar utmärkt att sola ansiktet i vintersolen om man bara öppnar balkongdörren och sitter inne i lägenheten

Solen tar faktiskt bra nu har jag märkt! Så slipper man vara ute och frysa:)

 

Fick ett ryck att göra semlor en dag:)

 

Morotsstuvning på G.

 

Jag å bror<3

 

Av Sara Hillblom - 22 januari 2012 23:25

Ja träffade min bror i fredags vilket var mycke känslosamt å underbart eftersom de va så väldigt längesen sen sist, tror de va 1½ år sen.

Vi placerades i olika fosterhem när vi var små och blev omhändertagna, vi fick aldrig växa upp tillsammans men träffades då och då, men under alla dessa år har vi aldrig knutit några starkare band, men jag har dock alltid älskat honom djupt i hjärtat.

Och nu har vi BESTÄMT att vi ska knyta våra syskonband som aldrig förr, vi kommer ses och höras ofta eftersom vi bor trots allt bara några mil ifrån varanda. Vi ska umgås och ta hand om varandra, vi behöver båda varandra mer än nånsin i våra liv. Det är en helt underbar lyckokänsla jag känner i hjärtat över de här, de finns absolut inte ord för att beskriva kärleken och känslorna jag har för honom, han har vuxit och blivit en man och han har tyvärr fått gå den hårda vägen dit, men har har ett stort hjärta med mycke kärlek.

Att få kramas med honom, promenera armkrok, skratta, hålla handen å dela sina innersta hemligheter är så stort för mig känslomässigt att jag tyvärr aldrig kan förklara de för er fast ja vill. Ja känner lycka och ja vet inte när jag kände så här sist, eller tror knappt jag har gjort de på de här sättet innan.

Ja ser fram emot allt som vi ska göra tillsammans å bara att få vara i hans närhet. Han är två år yngre än mig, alltså han är min lillebror men hans kärlek och beskydd över mig får mig att känna mig som hans lillasyster när vi träffas:)

Han ringde mig innan ikväll och vi snackade nog en halvtimme om allt möjligt från krossade hjärtan till Wallander filmerna, och han frågade också om jag ville komma och umgås å sova över hos honom i helgen, han har de tufft i livet å vill ha mig där å självklart ska ja dit!  

Vi hörs nu ska jag dyka ner i sängen. Peace

Av Sara Hillblom - 19 januari 2012 22:09






Har varit på sjukhuset ett par timmar och hälsat på min vän och annars inte gjort mycke mer idag än slappat.

Gjorde mig lite god mat innan idag iaf, fisk blev det.

 

Nu ska jag hoppa ner i sängen för jag är dödstrött!

Sov gott!

Av Sara Hillblom - 18 januari 2012 11:38

Nu är det dags, jag har skjutit på de här så länge nu men min kära katt Sally måste få ett nytt hem. Hon va innan både ute och innekatt men jag trodde att de skulle funka bra för henne att flytta hit till en större lägenhet med balkong istället för en liten lägenhet och fri utgång. Men ja hade så himla fel, jag har märkt på henne i flera månader att hon mår inte bra av att bo här, hon är instängd och beter sig helt annorlunda, faktiskt så verkar hon ofta deprimerad!

Jag ber er på mina bara knän att fundera både en och två gånger på om ni inte kan tänka er att ta emot henne, eller om någon ni känner kanske skulle vilja skaffa sig ett husdjur, jag tror hon behöver mer sällskap (barn, eller djur) eller möjligheten att kunna gå ut, jag försöker leka med henne men det räcker inte hon verkar helt enkelt uttråkad. Hon är en fin liten dam på 2½ år, men hon är dock väldigt liten för sin ålder tack vare att hon hade problem med tarmarna när hon var mindre och det hämmade förmodligen hennes tillväxt.

Snälla, snälla tipsa varandra om de här, Sally behöver verkligen ett nytt hem.

 


Av Sara Hillblom - 17 januari 2012 19:03

Ännu en dag där jag har tagit mig i kragen å dansat, de känns så jäkla bra! Har vårdat den kvinnliga skönheten lite idag också,


Rakat ben, armhålor och mus- Check

Färgat ögponbryn- Check (dom tunna bryn jag har eftersom jag noppade sönder mina hårsäckar i yngre dar så de växer sorgligt nog inte ut mer än vad där är nu)

Filat fötterna- Check

Målat naglarna- Check


Sen har jag faktiskt dragit över golvet med damsugaren också så nu är dom söta små damråttorna borta!

Bråkade med ett gammalt ex på telefon idag, å de va inte jag som varken hörde av mig eller startade allt, försöker undvika sånt i mitt liv så gott ja kan men han fick mig jävligt irriterad!

Jag har kommit över personen och det har jag erkänt för honom, och han har sagt för någon vecka sen att han har äntligen kommit över mig. Så bra då! Men jag trodde inte  på honom när han sa det, och gör det fortfarande inte heller.

Han frågade mig igår om en viss person som han vet att jag har lärt känna sen några månader tillbaka och ställde frågan om vi hade haft sex och jag var faktiskt ärlig och svarade ja! Kände inte ett behov av att dra en lögn även om det inte angår mitt ex och jag tänkte bara frågar du sånna idiotiska grejer som du inte har att göra med så skyll dig själv när du får sanningen i fejset å inte kan ta de!

Å ta det kunde han ju inte, vår sporadiska lugna kontakt övergick i ett hetsigt telefonsamtal med gammalt ältande om oss och hit å dit å ja tyckte att om du nu kommit över mig så prata inte ens om mig och den här andra personen, eller dra upp vårt gamla förhållande vi en gång hade. It's over och låt de förbli så! Livet går äntligen vidare för mig vilket jag en gång trodde att de aldrig skulle kunna göra! Men ja det slutade med att jag blev skitirriterad iaf och la helt onödig energi på det samtalet! Men men. Nu kommer vi nog inte höras mer och ja hoppas för hans egen skull att han en dag kan komma över mig HELT. Olycklig kärlek är ingen förbannelse man vill ha över sig.


Ikväll unnade jag mig fakiskt en Big mac meny på donken, med cola!! Läsk och andra söta drycker hör absolut inte till vanligheterna längre, men de va jävligt gott iaf!

 

Av Sara Hillblom - 16 januari 2012 20:04

Då va snart måndagen över också, ja har sovig helt okej inatt och vaknade av en underbar käsnala i kroppen som jag fått av min dröm. Drömde att det var sommar och jag och massa vänner tältcampade. Och allt som hör därtill gjorde mig så glad, grill, sol, massor av mat, skratt, sovsäckar, bad och mycke mer:)e 

Sen blev det en dansrunda i förmiddags och härligt var de. Haft lite besök idag och nu ikväll så har jag kokat hemmagjord risgrynsgröt och bakat bullar 

Bullarna är nog lagom varma nu så jag ska bre mig ett par och sen fortsätta titta på film(Friends with benefits)

Trevlig kväll på er!

 


 


Nyttiga fatet

 

 Leker med Sally på köksgolvet

 

Av Sara Hillblom - 15 januari 2012 15:31

Hej, jag ska försöka att se till så de inte går så här lång tid mellan inläggen. 

För er som inte vet hur de gick på ultaljudet i fredags så får jag berätta lite kort.

Tyvärr börjar allt med ett Tyvärr! Jag fick tyvärr en skitbarnmorska! Varken jag eller Lina fick bra vibbar från henne! Hon var tråkig, allvarlig och tvär i tonen! Vi var där inne i ca 10 minuter och sen var de över! Jag trodde att jag skulle vara i v 16 eftersom 3 veckor tidigare sa barnmorskan när hon tittade på ultraljudet inför aborten att jag skulle vara i v13. Men när jag kom dit i fredags blev jag lite konstigt nog tillbakaflyttad en hel vecka. Så jag är tydligen i v15. (15+3 idag) Men jag ska iaf komma tillbaka om ca 3 veckor och imorgon ska jag ringa och be om att få byta barnmorska eftersom jag skulle haft samma nästa gång! Nej hon ska jag fan inte ha, hon förstörde ju hela upplevelsen. 

Men hon tittade iaf lite snabbt över så att alla organ fanns där, hjärta, urinblåsa, njurar, ben armar, hjärna. 

De va en häftig liten alien som låg där inne:) Och jag ser fram emot nästa ultraljud och hoppas att vi får titta på h*n i lugn å ro och kan fråga vad man vill utan att känna sig besvärlig.


Min helg har varit skitbra faktiskt, har haft mycke sällskap, skratt å myspys:)

och igår kväll var jag hemma hos Lina och tog ett långt skönt bad i hennes badkar, har inte badat badkar sen jag flyttade hit för 4 månader sen, jag har ju inte badkar här. De va riiiiktigt skönt enda fram tills jag bad Flina hämta ett glas kallt vatten för jag var törstig och fick hela över mig i badet! Men den hämden kommer, de kan hon va så säker på 

Har dansat en hlvtimme idag också, kändes så jävla bra att få svetten att flöda å få upp flåset.

Jag har ganska svårt att acceptera att min kropp håller på att förändras och sväller lite här och där! Jag tänker ganska mycke på de här varje dag och de ger mig lite ångest ibland faktiskt. Jag har har inte gått upp mer än ca 1 kilo på 4 månader så vikten är ju inget jag bryr mig om om man bara hade tittat på den siffran, men jag har blivit mycke större endå och det är inte bara magen utan runt om hela vägen upp! Jag har gått upp 6-7 centimeter runt kärlekshandtag och mage. Men ben och rumpa har dock klarat sig än så länge och har behållt sin storlek och form men resten, usch.

Känns inte alls bra även om jag vet att det är så här de funkar ju, men jag har svårt att trivas i min kropp nu. Därför ska jag fortsätta motionera och hålla mig i form så länge jag bara kan, jag vill absolut inte lägga på mig massa extra kilon som måste bort efter födsel, och godis å sötsaker äter jag mycke mindre av nu också. Unnar mig bra mat å frukt istället.  


Ha en bra kväll. Peace

Presentation


LOVE IS MY RELIGION

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards