Alla inlägg den 3 januari 2012

Av Sara Hillblom - 3 januari 2012 20:25

Kom att tänka på de när jag stog och klämde i ordentligt med citron i ett halvlitersglas med vatten. Och det gör jag ganska ofta. Inte bara för bebisen behöver C-vitamin utan för att jag också behöver det, och sånt här tänkte jag på redan innan jag blev gravid.

Ett stort intresse hos mig är näringslära, och det har bara kommit av mig själv under dom senaste åren. De hela kommer ju väl till pass nu när man är gravid också, det blir ännu roligare och viktigare att tänka på vilka mineraler och vitaminer man behöver stoppa sig för att barnet och man själv ska må så bra som möjligt och att mitt barn ska få den bästa grund den bara kan för att utvecklas till ett friskt litet knippe som ska titta ut sen  

Just nu är det väldigt viktigt att jag får i mig en hel del kalcium eftersom den mjukna vävnaden i bebisen ska omvandlas med hjälp av kalciumet och bli till skelett..och processen att skelettet ska bli hårdare fortsätter ju enda upp i tonåren.

Vad gäller kalciumintaget så behöver jag inte tänka mig för särskilt eftersom med eller utan bebis i magen så går det åt ca 4-6 liter mjölk hemma hos mig i veckan och då är de ju som sagt bara jag i mitt hushåll!:) Å sen tillkommer ju kalcium på ansdra sätt också genom t.ex ost, kött m.m Så de känns bra 


Har diskat, snyggat till i köket å bakat bullar här ikväll så nu ska jag gå ut och hämta mig en nybakt bulle med ost å gurka och sen fortsätta titta på Agnetas nyårskarameller. Sen blir de nog lite pyssel här hemma bara eller läsning tills jag somnar. 

Puss på er!

Presentation


LOVE IS MY RELIGION

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards