Direktlänk till inlägg 15 januari 2012

Allt för länge sen..

Av Sara Hillblom - 15 januari 2012 15:31

Hej, jag ska försöka att se till så de inte går så här lång tid mellan inläggen. 

För er som inte vet hur de gick på ultaljudet i fredags så får jag berätta lite kort.

Tyvärr börjar allt med ett Tyvärr! Jag fick tyvärr en skitbarnmorska! Varken jag eller Lina fick bra vibbar från henne! Hon var tråkig, allvarlig och tvär i tonen! Vi var där inne i ca 10 minuter och sen var de över! Jag trodde att jag skulle vara i v 16 eftersom 3 veckor tidigare sa barnmorskan när hon tittade på ultraljudet inför aborten att jag skulle vara i v13. Men när jag kom dit i fredags blev jag lite konstigt nog tillbakaflyttad en hel vecka. Så jag är tydligen i v15. (15+3 idag) Men jag ska iaf komma tillbaka om ca 3 veckor och imorgon ska jag ringa och be om att få byta barnmorska eftersom jag skulle haft samma nästa gång! Nej hon ska jag fan inte ha, hon förstörde ju hela upplevelsen. 

Men hon tittade iaf lite snabbt över så att alla organ fanns där, hjärta, urinblåsa, njurar, ben armar, hjärna. 

De va en häftig liten alien som låg där inne:) Och jag ser fram emot nästa ultraljud och hoppas att vi får titta på h*n i lugn å ro och kan fråga vad man vill utan att känna sig besvärlig.


Min helg har varit skitbra faktiskt, har haft mycke sällskap, skratt å myspys:)

och igår kväll var jag hemma hos Lina och tog ett långt skönt bad i hennes badkar, har inte badat badkar sen jag flyttade hit för 4 månader sen, jag har ju inte badkar här. De va riiiiktigt skönt enda fram tills jag bad Flina hämta ett glas kallt vatten för jag var törstig och fick hela över mig i badet! Men den hämden kommer, de kan hon va så säker på 

Har dansat en hlvtimme idag också, kändes så jävla bra att få svetten att flöda å få upp flåset.

Jag har ganska svårt att acceptera att min kropp håller på att förändras och sväller lite här och där! Jag tänker ganska mycke på de här varje dag och de ger mig lite ångest ibland faktiskt. Jag har har inte gått upp mer än ca 1 kilo på 4 månader så vikten är ju inget jag bryr mig om om man bara hade tittat på den siffran, men jag har blivit mycke större endå och det är inte bara magen utan runt om hela vägen upp! Jag har gått upp 6-7 centimeter runt kärlekshandtag och mage. Men ben och rumpa har dock klarat sig än så länge och har behållt sin storlek och form men resten, usch.

Känns inte alls bra även om jag vet att det är så här de funkar ju, men jag har svårt att trivas i min kropp nu. Därför ska jag fortsätta motionera och hålla mig i form så länge jag bara kan, jag vill absolut inte lägga på mig massa extra kilon som måste bort efter födsel, och godis å sötsaker äter jag mycke mindre av nu också. Unnar mig bra mat å frukt istället.  


Ha en bra kväll. Peace

 
 
Ingen bild

Lina

15 januari 2012 16:36

Men 15+3 blir ju i vecka 16.. Du har ju redan gått hela vecka 15 plus 3 dagar in i vecka 16? :)

 
Sara

Sara

15 januari 2012 17:30

Ja de är rätt, men de är så jävla störigt för alla räknar olika. Men ja de stämmer. Och enligt förra barnmorskan så skulle jag enligt sån här räkning varit i v17 i fredes(16+0)

http://myownway87.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Hillblom - 8 juni 2012 23:11

Tvättar alla barnkläderna och förbereder inför lillans ankomst. Så obeskrivligt mysig känsla att se dom här små kläderna hänga inne i badrummet       Snart kommer du ut från den där kulan du bor i......ja längtar efter dig kan du tro!     ...

Av Sara Hillblom - 6 juni 2012 00:31

Sally har ju varit både ute och innekatt när jag bodde på markplan i Öa, men nu bor jag ju på andra våningen och vågar inte släppa ut henne. Vi har dock balkong men idag slängde jag på henne selen och gick ut en halvtimme med henne här bak  på gräsma...

Av Sara Hillblom - 4 juni 2012 23:01

Nu är de kväll och den här bilden är precis tagen. Ni ser säkert inget konstigt här men de gör jag, mina fötter är vanligtvis väldigt beniga och ådriga men nu är dom svullna och ser då helt "normala" ut! Önskar dom såg ut så här alltid men inte som d...

Av Sara Hillblom - 2 juni 2012 23:59

    Det blev en kvällspromenix innan, de var ett tag sen. Men tänkte ta mig i kragen och försöka komma ut nu en sväng varje dag om de inte regnar. Lite svårt att hitta bekväma promenadkläder vid de här laget bara. Inte mycke som passar längre!...

Presentation


LOVE IS MY RELIGION

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards